Istoric

Honda în timp

Bucuria de a produce

 

Gihei a deschis un magazin de biciclete. Bicicletele incepusera si devina din ce in ce mai populare in Japonia, iar cand oamenii au venit si l-au rugat sa le repare bicicletele, Gihei a simtit o poportunitate de afaceri sa repare biciclete second hand si sa le revanda la preturi competitive. Afacerea a fost vazuta ca una dintre cele mai bune din cartier.

Răspunsul la nevoile timpului

 

Intr-o zi din Septembrie 1946, domnul Honda a vizitat casa unui prieten, a descoperit un mic motor. A fost momentul decisiv care a determinat infiintarea Honda Motor Co. Motoarele erau domeniul pe care il cunostea cel mai bine, dar mai presus de toate era un inventator.
A venit cu ideea: “Hai sa folosim acest motor pentru a propulsa o bicicleta.”

Honda A-Type – primul produs Honda pe piata

Primul produs original Honda distribuit pe piata a fost Honda A-Type. Aceasta motocicleta aparea ca fiind foarte conventionala. Cu toate acestea cureaua de transmisie operata manual folosita pentru ambreiaj a fost patentata. Acesta este unul dintre aspectele care a facut ca acest produs sa fie un adevarat produs Honda Motor Co.

Aparitia primei motociclete complete, Dream D Type

Numarul total de motociclete produse de Honda a deposit o suta de milioane in octombrie 1997. numaratoarea a inceput de la prima motocicleta produsa de Honda, D-Type care a debutat in August 1949. A fost numita “Visul” (The Dream), un nume ce pare sa il simbolizeze pe Honda insusi, iar aceasta motocicleta a fost concretizarea visului companiei de a deveni un producator de motociclete.

1949 – Takeo Fujisawa se alatura Honda

Dupa ce un dezastru s-a abatut asupra companiei Jitsueisha, familia a trecut printr-o perioada foarte grea. Tanarul Fujisawa a inceput sa lucreze drept copist pentru a-si ajuta familie. Cand privesti cariera lui Takeo Fujisawa din ultima perioada este foarte dificil sa iti maginezi ca acesta a fost candva un tanar timid si sfios.

Clientul este pe primul loc

Sloganul “Calitate 120%” a aparut prima oara intr-un articol in martie 1953. reprezinta stilul clar Honda.
“Cand oamenii tintesc 100% intotdeauna pierd in jur de 1%. Daca un client cumpara de la noi un produs caruia ii lipseste 1% inseamna ca Honda a vandut un produs care este defect 100%. Pentru a evita posibilitatea de a pierde 1% ar trebui sa tintim 120%.”

Principiul companiei

„Mentinand o privire de ansamblu, ne dedicam pentru a furniza produse de cea mai buna calitate la preturi rezonabile pentru satisfactia clientilor de pretutindeni”. Publicat in 1956 alaturi de principiul companiei textul de mai sus constituie o parte importanta din politica de management a companiei.

O poarta deschisă în America

“Am stabilit o baza puternica pe plan local” a spus domnul Takeo Fujisawa. “Candva vom tinti sa devenim numarul 1 in lume. Deci, avand aceasta in minte, de ce nu mergeti sa studiati pietele de peste oceane?”

Conceptul de Maşina de familie

O masina cu 4 locuri cu o viteza maxima de 100 km/h la pretul de 150.000 yeni a fost descrierea pe care ministerul comertului extern a facut-o pentru masina de familie in mai 1955. mai multi producatori au iesit la rampa cu modele proprii. Oamenii se asteptau la un raspuns si din partea companiei Honda.
Soichiro Honda a ramas cumva precaut, declarand in 1959: “Nu ar trebui sa ne grabim in productia de automobile pana nu facem cercetarile necesare care sa ne confirme ca toate cerintele au fost indeplinite, incluzand performantele produselor noastre si facilitatile pe care le punem la dispozitie”.

Aducănd visul in Europa

Asa cum a facut si in USA, Honda si-a asumat provocarea de a intra pe piata de motociclete din Europa.
Ironic, in acea luna Honda a ajuns in primele 5 locuri la clasele de 250 cc si 125 cc in cursa Isle of Man TT Racing in UK. Era doar al treilea an de cand Honda participa la aceasta cursa.

Oferind suport către dealeri, pentru eforturile depuse

Primele automobile Honda, T360 si S360/S500 au debutat in 1962 la a 9-a editie a Salonului Auto National din Japonia. Desi masinile au fost primite bine pe piata, Takeo Fujisawa a simtit ca firma s-a grabit sa intre in productia de masini cu cativa ani mai devreme decat si-a planuit. Inca era foarte mult de munca.

Educaţia pentru siguranţă

Numarul de masini in Japonia a depasit 19 milioane in 1970. partea negativa a acestul fapt a reprezentat-o un numar foarte mare de accidente provocate de masini. Era necesar sa se ia masuri in ceea ce priveste accidentele provocate de trafic. Constienti de importanta sigurantei publice oamenii de la Honda au realizat faptul ca acest deziderat nu se poate obtine doar prin imbunatatirea procesului de productie ci trebuie sa se adauge si un nivel de educatie la nivelul soferilor.

Honda Civic

Este lansat pe piaţă modelul compact Honda Civic.

Câştigarea vârfului competiţiei globale

Guvernul Japonez a intarit masurile legislative din acest domeniu. Producatorii auto au trebuit sa se supuna acestor masuri legislative cat mai repede cu putinta. Presedintele companiei, mister Honda,  a tras si el un semnal de alarma: „Aceast lucru permite celor care au inceput mai tarziu (asa cum am facut noi) sa se alinieze cu marii producatori auto”. „Acum este sansa noastra”.

Impactul iniţial

Intr-o zi in 1980 Toru Arisawa care se ocupa de departamentul de publicitate auto a primit o vizita de la doi reprezentanti a departamentului R&D Center. Cei doi proiectanti au cerut ajutorul acestuia.
Arisawa a fost de acord sa ii insoteasca pe acestia la sediul R&D Center. Acolo a fost introdus in studioul de proiectari unde se gasea macheta la scala reala a unui nou model.
La vederea acestuia a ramas incremenit, a fost chiar terifiat. Era o macheta a Honda City.

În spatele succesului motorului CVCC

Automobilul este potrivit unei glume japoneze “o masina din clasa a treia”. In spatele aceste glume se gaseste totusi un adevar intrucat in spatele masinii se gaseste tot timpul un om. O masina nu se poate misca daca soferul nu ii spune sa faca asta. Mai mult, oamenii trebuie sa invete 10-30 de ore inainte de a putea sa conduca o masina in siguranta. In esenta, gluma spune ca nisi o alta masina nu necesita atat de multa atentie din partea oamenilor. Lumea a inceput sa creada si chiar sa astepte ca masina sa poata functiona intr-un mod cat mai intuitiv si cat mai inteligent.

Un proiect în căutarea direcţiei

O masina platforma transportand un manechin incepe sa se miste atingand foarte repede 48 Km/h in timp ce o multime de oameni o priveau cu atentie. Apoi vine monetul in care se aude un Bang asurzitor. Privitorii au putut vedea cum s-a leganat manechinul in scaun. Impactul a fost atat de puternic incat s-a putut simti si de la distanta.

„Okay” a spus cineva cu un ton increzator. „Trebuie sa o facem bine de data asta”. Totusi, sperantele persoanei respective au fost daramate cand s-a observat ca airbag-ul nu s-a umflat la timp.

 Totul a inceput cu o dezbatere privind fezabilitatea energiei solare

„Un vehicul electric ce ruleaza cu energie solara?”. „Poate a sosit timpul ca masinile cu energie alternativa sa mearga peste tot prin oras.”

Cativa manageri de la departamentul de cercetare Honda R&D Center au avut o intalnire in care s-a dezbatut tipurile de cercetari pe care ar trebui sa le conduca pentru secolul ce urma sa vina 21. intalnirea a fost foarte importanta intrucat tinta lor a fost sa „o era de energie curata”. Erau constienti de faptul ca trebuiau sa lucreze in avans pana cand rezervele de petrol aveau sa sece.

 Valve cu deschidere variabila pentru putere si economie de combustibil

Pentru a dezvolta noua generatie de motoare, Honda a infiintat un nou departament NCE (New Concept Engine). Tintele specifice identificate in acest program includeau cuplu mare atat la turatii mici cat si la turatii mari si cresteri dramatice a numarului de cai putere pe litru. Programul a fost un succes, concretizandu-se in motorul DOHC pentru modelele Civic si Integra din 1985 si in motorul SOHC cu bujie centrala pentru modelul City din 1987.